SP wil back-up stroomvoorziening gemaal Stavoren.

19 januari 2007

SP wil back-up stroomvoorziening gemaal Stavoren.

PERSBERICHT.

Tijdens de commissievergadering van 17-01-2007 stelde een inspreker dat het gemaal Stavoren maar “aan één draadje stroom hangt”.

Dit heeft de SP genoopt om een en ander na te vragen bij het Wetterskip. Het Wetterskip erkende dat er geen back-up is voor het gemaal mocht de stroom uitvallen. De statenfractie vindt dit zorgwekkend en heeft daaromtrent vragen gesteld aan Gedeputeerde Staten waarin ze vraagt om een zo snel mogelijke oplossing van dit manco.

• 1. Is het u bekend dat het J.L. Hooglandgemaal te Stavoren geen extra back-up heeft bij stroomuitval?
  • 2. Is het u bekend of dit ook bij andere gemalen het geval is en zo ja welke?
  • 3. Bent u het eens met de stelling dat er altijd met stroomuitval rekening moet worden gehouden bij een cruciale voorziening?
  • 4. Zo ja bent u het dan met de SP fractie eens dat er zo snel mogelijk gezorgd moet worden voor een oplossing?
  • 5. Zo nee waarom niet?
  • 6. Als het het eens bent met het bovenstaande, over wat voor termijn spreken we dan als we het hebben over passende maatregelen?
  • U bent hier