Aan de werknemers kleinmetaal in Fryslân

25 februari 2008

Aan de werknemers kleinmetaal in Fryslân

De Statenfractie en alle afdelingen van de SP in Fryslân scharen zich vierkant achter jullie actie en achter jullie eisen. Eisen die wij zien als niet meer dan reëel in een tijd van economische groei waar iedereen in mee schijnt te delen behalve de werknemers. Zonder werknemers houdt echter alles op!

Jullie stellen reële eisen omdat mensen die gedeeltelijk arbeidsongeschikt raken beschermd moeten worden. Voorkomen moet worden dat deze werknemers meteen op straat kunnen worden geknikkerd. Hetzelfde geldt voor oudere werknemers, ook die lopen steeds meer risico om vroegtijdig hun baan te verliezen en moeten beschermd worden.

Er moeten betere kansen komen d.m.v. goede scholing.

Recht op ontslagbescherming moet blijven bestaan!

Beste mensen, staken doe je niet omdat het zo leuk is maar wel omdat het water je aan de lippen staat. Daar is de SP zich wel degelijk van bewust en daarom staat de gehele SP in Fryslân pal achter jullie en wensen jullie veel doorzettingsvermogen, strijdvaardigheid en solidariteit toe en vooral heel veel succes!!

Met een solidiaire groet namens alle SP-ers in Fryslân,

Ad van de Kolk.