een beetje links...

24 maart 2011

een beetje links...

Woensdagavond is in een vergadering van alle partijen en de informateur door het PvdA bekend gemaakt een college te willen vormen met CDA, FNP en GrienLinks.

Fractievoorzitter Jos van der Horst: “Er ligt een goed stuk van de informateur over de informatieronde, waar wij nu inhoudelijk niet op in zullen gaan, omdat ons inziens dit een onderdeel is van de onderhandelingen, die nu pas beginnen.
Verrassend dat de PvdA vanavond komt met het collegevoorstel PvdA,CDA,Grien Links en FNP. Meneer Konst moet echter wel beseffen dat door voor Grien Links te kiezen hij de SP er ook bij heeft. De SP houdt namelijk nog steeds vast aan het 13 puntenplan dat ze samen met GL en D’66 bij de informateur heeft ingeleverd. Wij verwachten dan ook van de Grien Links fractie dat dit plan nog steeds de onderlegger is voor een echte Linkse Lente. De keus die de PvdA nu maakt gaat een beetje over links, wij willen de linkse bocht volledig maken. Wij vinden ook dat er geen plaats moet zijn voor de grote verliezer CDA. Deze partij zou maar eens rustig toe moeten kijken vanuit de oppositiebankjes en zichzelf volledig nieuw uit moeten vinden. De SP pleit nog steeds voor een college met in ieder geval PvdA, FNP, SP, GrienLinks en D66."