8 juli: Red de zorg om de hoek in Fryslân

4 juli 2011

8 juli: Red de zorg om de hoek in Fryslân

Op vrijdag 8 juli 2011 komen SP Tweede Kamerleden Henk van Gerven en Renske Leijten voor een werkbezoek naar Fryslân.Zij brengen een bezoek aan Zorgcentrum "de Poort" in Drachten, Zorgbelang en zorgverzekeraar "de Friesland" in Leeuwarden en aan ziekenhuis de Sionsberg in Dokkum.
Aan het eind van de dag is er een Forum in "de Ontmoeting" in Dokkum.

De SP maakt zich zorgen over de plannen om de ziekenhuiszorg te centraliseren en over de fusie van "de Friesland" met Achmea. Het doel van dit werkbezoek is dan ook om aandacht te geven aan de zorgen over deze centralisatie en de fusie, die de nekslag kan betekenen voor kleinschalige zorg in Fryslân. Ziekenhuis de Sionsberg in Dokkum staat nu al onder druk.
>
Daar willen van Gerven en Leijten dan ook spreken met artsen en verpleegkundigen over de toekomst van hun ziekenhuis.
Ook brengen zij een bezoek aan een kleinschalig initiatief in de wijk De Wiken in Drachten, spreken met huisartsen over de beste manier waarop de zorg in Fryslân moet worden georganiseerd en gaan zij in gesprek met "de Friesland"
Eveneens zal worden gesproken met Zorgbelang Fryslân, de belangenvereniging van zorggebruikers.
Aan het eind van het werkbezoek is er nog de mogelijkheid vragen te stellen aan Henk van Gerven, Renske Leijten, een huisarts en afgevaardigden van Zorgbelang en ziektekostenverzekeraar "de Friesland"

Het volledige programma:

10.30 - 12.00 Zorgcentrum de Poort in Drachten
12.30 - 14.00 bezoek aan Zorgbelang en "de Friesland"
14.30 - 16.00 de Sionsberg in Dokkum
16.15 - 17.15 Forum in "de Ontmoeting" in Dokkum

Iedereen is van harte uitgenodigd aanwezig te zijn bij het forum in "de Ontmoeting" en kan vragen stellen aan de panelleden.
Inloop vanaf 16.00. Stationsweg 47 A Dokkum

De SP bus is er de hele dag bij.