SP Tweede Kamerlid bezoekt Lemmer

6 mei 2013

SP Tweede Kamerlid bezoekt Lemmer

Woensdag 8 mei a.s. zal SP Tweede Kamerlid Sharon Gesthuizen een werkbezoek brengen aan Lemmer. Mevrouw Gesthuizen is woordvoerder economische zaken en bezoekt in dat kader vier lemster bedrijven. Zij zal daarbij vergezeld worden door leden van de Provinciale Statenfractie van de SP.
Sharon Gesthuizen maakt zich al jaren sterk voor de kleine ondernemer. In 2010 heeft zij het rapport “hart voor de zaak – steun de kleine ondernemer” uitgebracht, waarin zij o.a. pleit voor het MKB vriendelijker aanbesteden door overheden en een betere aanpak van de regeldruk en bedrijfsfinanciering.
De SP in Provinciale Staten heeft vorig jaar een economienota uitgebracht, waarbij ook een betere positie van het MKB wordt bepleit en heeft bereikt dat er op dit moment wordt gewerkt aan een provinciale kennisbank Maatschappelijk Verantwoord en Coöperatief Ondernemen. Ook hebben Gedeputeerde Staten de toezegging gedaan aan de SP fractie, dat bij de plannen voor investeringen met 300 Miljoen NUON-geld speciale aandacht voor het MKB zal zijn.
Het praten met de ondernemers is voor zowel de Tweede Kamer- als de Statenfractie van de SP een belangrijk middel om hun kennis te vergroten. Fractievoorzitter Jos van der Horst: “de kennis en ervaring zit bij de ondernemer zelf. Daarom gaan wij met enige regelmaat bij ondernemers op bezoek. Zij weten waar de problemen, maar vooral ook de mogelijkheden liggen.”