Kandidaat-Statenleden in debat

5 maart 2015

Kandidaat-Statenleden in debat

Foto: Jolanda Geerling van Overhagen / SP Fryslân
Op 15 januari was al het eerste debat voor de Provinciale Statenverkiezingen. De Friese Milieufederatie trapte af en daarna volgden en volgen er nog velen.
Onze kandidaat Statenleden gaan zo veel mogelijk naar die debatten toe, omdat het prachtig is dat organisaties deze debatten organiseren en natuurlijk om het SP geluid te laten horen.
Afgelopen dinsdag vertegenwoordigde Machiel Aarten de SP bij het dabet van "De Ark" centrum voor architectuur & ruimtelijke kwaliteit. Machiel vesstigde vooral de aandacht op duurzaamheid. "Als we niet in rap tempo gaan verduurzamen, hebben we straks allemaal een ark nodig omdat de zeespiegel dan al veel te ver is gestegen. Wacht niet lijdzaam af tot 2050. Doe het nu!"
Foto: Rob Burger / SP Fryslân
Op woensdag was het Jacob W. van der Hoek die in Oldetrijne deelnam aan het debat. Daar waren de onderwerpen zeer divers. Van de zogenaamde opcenten, die de SP al jaren niet wil verhogen, tot aan snel internet voor de buitengebieden, waar de SP meer subsidie voor beschikbaar wilde stellen dan nu het geval is.
De schaalvergroting in de landbouw, maar ook de ganzenproblematiek kwamen nog voorbij.
Jacob benadrukte dat de SP zal blijven komen met goede plannen voor Fryslân, want "na verloop van tijd nemen andere partijen die vanzelf over" zorgplan.
De komende tijd volgen er o.a. nog debatten van het Friesland College, LTO-Noord, de fietsersbond en Omrop Fryslân.