28 mei: Laat Fryslân niet zakken in Oppenhuizen

18 mei 2016

28 mei: Laat Fryslân niet zakken in Oppenhuizen

Foto: sp fryslan / SP Fryslân

Op initiatief van de actiegroep “Laat Fryslân Niet Zakken!” zal op 28 mei van 11.00 tot 13.00 uur een manifestatie plaatsvinden in Oppenhuizen. Samen met dorpsbelangen, bewoners, Gas(t)vrij Terschelling, Waddenvereniging en diverse politieke partijen zullen wij minister Kamp laten weten dat we bezorgd zijn.

Meerdere malen hebben we de minister laten weten dat we geen gaswinning willen in Friesland. Maar minister Kamp luistert slecht en de gaswinbedrijven, zoals Vermilion, Tulip Oil, NAM, en Engie zijn uit op de enorme winsten die ze voor hun aandeelhouders binnenhalen. Als er, ondanks al onze inzet om de gaswinning te keren, straks toch besloten wordt tot nieuwe gaswinning, dan eist Fryslân een fatsoenlijke nulmeting en omgekeerde bewijslast. Maar zover is het nog niet! Den Haag kan nog tot inkeer komen en wij roepen dan ook iedereen op deel te nemen aan de manifestatie “Laat Fryslân niet zakken”.

Om 11:00 zullen we starten met enkele sprekers waaronder SP-Tweede Kamerlid Eric Smaling en om 11:45 start de optocht naar gaswinlocatie Oppenhuizen.

“like” ons op www.facebook.com/laatfrieslandnietzakken en deel ons evenement met zo veel mogelijk mensen.