Sadet Karabulut bezoekt wijk heechterp

4 mei 2016

Sadet Karabulut bezoekt wijk heechterp

Foto: Hillie de Koe / SP Fryslân

Vandaag was SP Tweede Kamerlid Sadet Karabulut te gast bij het sociaal wijkteam Noordoost. Samen met medewerkers van Kamer- en Statenfractie liet zij zich informeren over de integrale aanpak van dit wijkteam.
Een groep bevlogen mensen, waaronder sociaal werkers, een wijkagent en de adviseur bewonerszaken van de woningbouwcorporatie zorgen samen voor een integrale aanpak van problemen in de wijk.

Zo kunnen huisuitzettingen worden voorkomen, oplossingen op maat worden gezocht en grote gevolgen van soms kleine problemen worden voorkomen.
Kracht van het team is de persoonlijke benadering. Mensen worden thuis opgezocht. Men kent de wijk, de mensen en de weg naar een mogelijke oplossing.

Foto: Hillie de Koe / SP Fryslân
Na de bijeenkomst in het wijkcentrum ging het gezelschap de wijk in en werd ook het bewonersbedrijf bezocht.
Het BewonersBedrijf Heechterp Schieringen heeft projecten rondom catering, groenonderhoud, afvalpreventie en schoonmaak. Groepen bewoners surveilleren bijvoorbeeld in de wijk met het project ‘Attentie Buurtpreventie’. Deze teams van bewoners houden een extra oogje in het zeil. Zo zorgen de bewoners samen voor een veiligere wijk en voor een mooie wijk met de projecten ‘Schoonmaak’ en ‘Groenonderhoud’.
Tot slot werd BEZIGZIJN bezocht. Achter het wijkcentrum is een werkplaats/atelier/vanalleswatplaats, waar Eric Schippers samen met de bewoners klussen doet.
“Bezig zijn is belangrijk voor iedereen”, aldus Schippers. “Zo help je mensen. Punt.”