Afscheid Michiel Schrier

21 april 2021

Afscheid Michiel Schrier

Foto: Durk v.d. Meulen / eigen foto

Vandaag werd afscheid genomen van Michiel Schrier, fractievoorzitter van de SP in Provinciale Staten van Fryslân. Michiel was al langere tijd actief voor de SP in Fryslân. Begonnen in de gemeentepolitiek in Smallingerlân, is hij in de vorige periode van 2015 tot 2019 in de provincie Fryslân Gedeputeerde namens de SP geweest. Na de verkiezingen in 2019 werd de SP gedecimeerd. Michiel koos er toen voor om zich als Statenlid voor de provincie te blijven inzetten.

Tot vandaag. Michiel neemt afscheid van de SP Statenfractie omdat hij per 10 mei 2021 wordt benoemd als burgemeester van Vlieland. Daarmee is hij de eerste kroonbenoemde SP burgemeester in Nederland! In zijn afscheidsspeech bedankte Michiel iedereen waar hij in zijn verschillende functies mee heeft samengewerkt. Verder stelde hij dat de functie van burgemeester van Vlieland hem op het lijf geschreven is, hij heeft erg veel zin in deze nieuwe uitdaging.

De Statenfractie zal hem missen. Zijn ervaring en relativeringsvermogen waren erg waardevol. Toch wenst de fractie hem succes in zijn nieuwe functie, daar gaat hij vast en zeker zijn waarde ook bewijzen!