SP Fryslân presenteert aanvallende lijst met ervaring en nieuw talent

23 oktober 2022

SP Fryslân presenteert aanvallende lijst met ervaring en nieuw talent

Foto: Hanneke Goede

De SP in Fryslân heeft de conceptkandidatenlijst gepresenteerd voor de Provinciale Statenverkiezingen van maart 2023. Hanneke Goede uit Sneek is beoogd lijsttrekker. Goede was afgelopen periode al Statenlid en fractievoorzitter voor de partij.

Kandidaat-lijsttrekker Goede is trots de lijst te mogen aanvoeren: "Deze verkiezingen gaan over veel meer dan politieke standpunten. We stemmen in maart over de vraag voor wie onze samenleving bestaat: voor de mensen of voor de grote bedrijven? De energierekening wordt voor veel mensen onbetaalbaar, de kosten rijzen de pan uit. De zeggenschap over energie en openbaar vervoer is door de politiek jaren geleden voor een habbekrats verkocht aan de grote bedrijven die nu miljarden van ons geld binnenharken. Dat moet anders. Met dit geweldige team gaan we knokken voor lagere prijzen en het terugpakken van zeggenschap in Fryslân."

Op nummer twee op de lijst staat Ilse van Loveren uit Nes in Noardeast-Fryslân. Nummer drie is Jolanda Geerling-van Overhagen uit Lippenhuizen. Plek vier wordt ingevuld door de 25-jarige Hessel Kuiken uit Leeuwarden. Komende maanden bespreken SP-leden in Fryslân de conceptlijst. Op de SP-regioconferentie van 10 december wordt de lijst samen met het verkiezingsprogramma definitief vastgesteld.